Hamilelikte doktor seçimi ve özel sağlık sigortası

Hamilelikte doktor seçimi ve doktor kontrolleri: Hamileliğinizi hangi doktor ile geçireceğinize en başta karar vermek gerçekten önemli bir konu. İstediğiniz doğum yöntemine ve sizin değerlerinize/bakış açınıza/kafanıza uygun bir doktor bulmak; 40 haftayı ve doğumu birlikte tamamlamak gerçekten zor iş. Ben 37 haftayı tek bir doktorla geçirip, 37 haftadan sonra şehir değiştirerek son kontrolleri ve doğumu farklı bir hekim/hastanede geçirdim.

Doktor ve sağlık kurumu seçerken pek çok konuyu göz önüne almak gerekiyor. Örneğin varsa: özel sigorta poliçeniz.

Öncelikle hamile olabileceğinizden şüphelendiğiniz anda (daha ilk kontrolden önce) sigorta şirketinizi arayın ve poliçenizdeki doğum teminatının tüm detaylarını öğrenin. Limitiniz ne kadar? Siz ne kadar katılım payı ödeyeceksiniz? Bu teminata kontroller, testler ve doğumun kendisi mi dahil? Hangi ekstra masraflar dahil değil? Anlaşmalı kurumlar hangileri? Buralarda ne gibi haklarınız var?  gibi tüm detayları iyice öğrenin.

Yine kendimden örnek vereyim: Benim poliçemdeki doğum teminatım 3.000TL.idi. Buna doktor kontrolleri, tüm testler ve doğumun kendisi dahil idi. Yani doktor size “hamilesiniz” dedikten doğum sonuna kadar olan tüm süreç tek bir teminata bağlanmıştı. Dolayısıyla 8. ayda doktor kontrolleri ve yapılan testler sonucunda (ki amniyosentez yapılmadı) 3.000tl. limitim bitmişti ve o tarihten sonra “hamilelik ve doğum ile ilgili” oluşacak tüm masrafları kendim ödemek zorundaydım.

En güzeli şöyle oluyor (tabii denk getirebilirseniz) Sigorta poliçenizin başlama – bitiş tarihlerini öğrenin. Doktor kontrollerini ve testleri ilk yıla denk getirip doğumun kendisini ise ikinci yıla denk getirebilirseniz süper olur cebinizden fazladan para çıkmamış olur. Eh her zaman bu denk gelmiyor tabii ki. Ayrıca anlaşmalı kurumları da iyi öğrenmek gerekiyor. Örneğin benim poliçemde şöyle bir avantaj varmış (çok sonra farkına vardım) eğer gebeliğin tespit edildiği ilk doktor kontrolünden doğum aşamasına kadar xxx Hastanesine gidilirse doğuma hiç ücret ödenmiyormuş. Sonuç olarak siz kendi poliçenizi ve haklarınızı iyice öğrenin.

Bir Cevap Yazın

