Hamilelikte Uyku

Hamilelikte uyku: Evet karnınız şiştiği andan itibaren (hele yüz üstü uyumayı sevenler için) uykuda zorlu dönem başlıyor. Doktorlar yüzüstü uyumayı önermedikleri gibi, kötü haber şu ki sırtüstü uyumayı da önermiyorlar. Dr.Öz’ün SİZ Bebeğinizi Beklerken kitabından bu konu ile ilgili bir alıntı aşağıda yer alıyor:(sayfa 74)

“Yan yatın: Karnınız büyürken ve 2. üç aylık döneme girdiğinizde yüz üstü yatmayacağınızı biliyoruz. Ama sırt üstü yatmaktan da kaçınmanızı istiyoruz. Çünkü bunu yaptığınızda, rahminiizin ağırlığı plasentayı besleyen kan damarlarını sıkıştırır… Sol yanınıza yatmanız da sağ yanınıza yatmanızdan iyidir; çünkü rahme daha afzla kan akışı sağlar. İkisi de sırt üstü yatmaktan iyidir, çünkü bunu yaptığınızda vena kava denen geniş bir damarı da sıkıştırmış olursunuz. bunu yaratığı basın, sanki bir su hortumunu büküyormuşsunuz gibi kalbe kan akışını kısıtlar. bu durumda rahminize ve bebeğinize kan akışı azalır.”

Özellikle son haftalarda uyumak daha da zorlaştığı gibi, son hafta veya son günlerde uyku söz konusu bile olamıyor. Çünkü insan yatsa yatamıyor, otursa oturamıyor. Sanırım Allah doğum sonrası belki de aylarca sürecek uykusuzluğa kadınları hazırlıyor. Hele benimki gibi 9. ayını bitirdiği halde gecede 7-9 kez mem-mee diye uyanan bir bebeğiniz varsa uykuya elveda demiş olmanın dayanılmaz hafifliğini uzun süre yaşayacaksınız demektir.

Hamile uyku yastığı: Ben aldım ve son aylarımda kullandım; keşke daha önce alsaydım dedim. Yaklaşık 2 mt. uzunluğunda gövdesi uzun bir C harfine benzeyen yastığınıza sarılıp, gövdesini bacaklarınızın arasına alarak böylelikle göbeğinize destek yaparak geceleri daha rahat uyuyabilirsiniz. Tek sorun kocaman boyutlarıyla seyahatte taşımaya ve yeriniz darsa doğum sonrası saklamaya elverişli olmaması.

Ben internetten Shuma marka sipariş etmiştim. Ürün gayet güzel ama 1 gün rötarlı teslim etmişlerdi, evde oturup beklemek zorunda kalmıştım. http://www.hamileyastigi.com/ 

 

Bir Cevap Yazın

