Doğum için Hastane Çantası (Anne için gerekenler)

Hastaneye götürülecek çantanın içinde olması gerekenler:

Anne için :

Nüfus kağıdı-testler-sağlık raporları- varsa özel sağlık sigortası formları/belgeleri

2 adet önü düğmeli gecelik (normal doğum da olsa sezaryen de olsa pijama olmuyor, illa gecelik olacak.) 2 adet diyorum, biri kirlenirse değiştirebilmek için. Gecelik seçmek konusu oldukça zor. Saten, dantel vb. şık olanlar hastaneye uygun olmuyor.  Diğerleri de anneanne işi. Bebek emzirileceği için ön tarafının kolayca ve iyice açılması gerekli. V yaka alırım mantığı kolaylık sağlamıyor. Ya kruvaze olacak, ya da önden düğmeli. Bazı yerlerde göğüs bölümlerinde açıklık olan lohusa gecelikleri satılıyor. Kadiköy Bahariye’deki Hacıbayram’da çeşitli modeller var. Ben geçenlerde Tchibo’nun online satış sitesinde bir gecelik gördüm, beğendim. Kendim lohusayken olaydı kesin alırdım. Sabahlık ise tercihinize kalmış. Tebrik için hastaneye gelenleri karşılayacağınızdan hoşunuza gidecek, şık ama ortama uygun bir sabahlık işinizi görecektir.

 

http://www.tchibo.com.tr/plantum/tema/Dantel_Zerafeti/11_42.html

Rahat bol iç çamaşırları. (Kesinlikle sıkı olmayacak)

Emzirme sütyeni. (Daha önce bahsetmiştim, Magic Form marka olanı harika)

Hijyenik ped (Kotex olmalı. Her zamanki Orkid yüzeyi açısından uygun değil.)

Islak mendil-kağıt havlu.

MEME UCU KREMİ VE BOL MİKTARDA AYVA ÇEKİRDEĞİ. Bu konu çok önemli ve krem kesinlikle %100 lanolin maddesinden olduğu için Lansinoh marka olmalı. Ama hele ilk kez emzirecekseniz meme uçlarınızın %100 çok acıyacağından emin olun. Ve Lansinoh kremi sürmek bile tahriş olmuş ve müthiş acıyan meme uçlarına sürmek çok zor oluyor. Dünyanın en ama en iyi meme ucu kremi ne ve nasıl yapılır biliyor musunuz? Bunun nasıl hazırlanacağını bir sonraki yazımda detaylıca yazacağım.

Göğüs pedi : Ben kutu kutu almıştım ama bir tane bile kullanmadım. Kimi kadınların sütü çok sızıyor, kimisininki hiç sızmıyor. En iyisi lansinoh marka küçük bir paket almak. Aslında pedi koymak göğüs uçlarını çatır çatır çatlattığı için sütünüz çok rahatsız edici şekilde sızmıyorsa asla ama asla kullanmayın.

Süt pompası: Bazen süt düğümleniyor ve pompayla çekmek gerekiyor. Hastanelerin çoğunda makinası oluyor, ancak pompayı ve bağlantı borusu ayrıca alınıyor. Ben bir arkadaşımın verdiği Medela marka pompayı kullandım ve menün kaldım. Süt sağma ve süt pompası konusuna ayrıca uzun uzun değineceğim, gerçekten önemli bir konu.

Kişisel bakım (diş fırçası, diş macunu, tarak, deodorant; ayrıca  isterseniz bir ruj, makyaj malzemesi vb. ama bazı sitelerde yazan parfüm asla değil. Bebekle ilk kucaklaşma için anne kokusundan daha iyi ne olabilir ki?

Kaymayan terlik (Crocs iyi oluyor) ve ayağı sıcak tutacak çorap.

Bazı kaynaklarda-sitelerde, yanınıza kitap, dergi, MP3 player gibi sizi rahatlatacak şeyler alın deseler de hiç taşımayın yanınıza fazlalık almayın derim;. öyle bir vakit ve öyle bir hal hiç olmuyor.

Hastaneden çıkış kıyafeti (Hangi kıyafetle geldiyseniz onunla çıkabilirsiniz. (Rahat bir eşofman ve üst vb.) Doğum yapar yapmaz karnınızın ineceğini, eski haline döneceğini düşünmeyin, karnın inmesi epey bir zaman alıyor.

Cep telefonunuz ve şarj aletiniz.

Fotoğraf makinesi ve dijital kamera.

Bir Cevap Yazın

