Epidural ve Özel Hastane Konuları

Bugün çok mutluyum! Sadece bugün doğumgünüm olduğu için değil, uzun süredir elimi dokundurmaya fırsat bulamadığım hamilelik lohusalik ve yeni annelik Blog’uma harika yorumlar geldiği için de çok mutluyum. Yazdıklarımın bir nebze bile olsa faydalı olduğunu bilmek çok güzel🙂

Ayrıca bu aralar inanılmaz bir hamilelik ve doğum patlaması var çevremde. En yakın arkadaşlarımdan biri tüp bebek yöntemi ile hamile kaldı şimdi 3 aylık; diğer ikisi ise ardı ardına doğum yaptılar. İkisinin de kızları oldu. Biri 11 Haziran 2012 doğumlu Lidya, diğeri de 23 Temmuz 2012 doğumlu Ayris. İkisi de mini mini pespembe şirin mi şirin kızlar🙂 Bir arkadaşım epidural normal doğum yaptı, diğeri ise epidural sezaryen.  Bir arkadaşım epidural işleminden nefret ettiğini söyledi, diğeri ise en ufak bir rahatsızlık veya acı hissetmediğini söyledi. Hiçbir anestezi almadan doğum yapmış biri olarak şu epidurali çok merak ediyorum. Ama konuştuğum herkesin epidural deneyimi farklı. Sanırım karar vermesi en zor konulardan biri epidural.

Diğer bir zor konu ise doğum yapılacak hastane seçimi, hele ki istanbul’da yaşıyorsanız ve özel hastanede doğum yapacaksanız. Benim duyduklarım: Acıbadem Hastaneleri: Evet lüks ve konfor gayet yerinde ama .. (şahit oldum her 5 dakikada bir gelip birşeye ihtiyacınız var mı, memnun musunuz? diye soruyorlar.)  Ama kısmı; doğum yaklaşık 10.000TL.ye çıkıyor ve özel sigortanız olsa bile en az 3.000-4.000TL. ekstra bir fatura çıkarabiliyorlar. (Sadece 2 adet göğüs pedine ve pedin koyulacağı saklama kabına alınan parayı duydum şaşkınlıktan ağzım açık kaldı.)  Göztepe Echomar Hastanesi güzel iyi bir ortam, mütevazı bir konfora sahip ancak anestezi ekibi için aynı olumlu sözleri duymadım. Bunun dışında Kadiköy Şifa, İstanbul Cerrahi, Amerikan Hastanesi, Memorial, Florance Nightingale gibi bilinen alternatifler de var hepsi aşağı yukarı aynı rakamlara çıkıyor, Bir tek Amerikan Hastanesi ekstra bir gece daha kalma hakkı veriyor ve hepsinden daha pahalı. Bir de yeni açılan Fulya’da Özel Dora Hastanesi var, doğum yapanlar memnun, fiyatı da göreceli olarak daha uygun.  Tabii hastane seçiminde en çok doktorunuzun yönlendirmesi ve onun çalışacağı ekiple rahat hissedeceği yer önemli. Ne diyeyim Allah doğum yapacakların poliçelerine, poliçe yoksa ceplerine kuvvet versin!

Peki ben mi ne yaptım? Bu özel hastanelerin hiçbirinde doğurmadım. 37. haftaya kadar kontrollerimi Istanbul’da çok deneyimli özel bir doktorda devam ettim, daha sonrasında üzerinde çok düşündükten, eşimle defalarca konuştuktan sonra 37. haftada Ankara’ya gittim ve ekibine çok güvendiğim Hacettepe Tıp Fakültesi’nde 39 hafta 2. günde aslanlar gibi epiduralsiz/anestezisiz normal doğum yaptım. Buradan devlet hastanesinde epidural uygulanmadığı düşünülmesin, pek çok doğumda artık epidural takılıyor ancak benim doğum seyirime özel olarak doktorum epidurali tavsiye etmediğinden Havva Ana stilinde bir doğum oldu🙂 Kısmet böyleymiş

Bir Cevap Yazın

