Dönüm noktası! Bebeği memeden / sütten kesmek

İşte doğumdan sonra belki de en zor anlardan biri. Bebeği anne sütünden kesmek, ama nasıl? En iyisi size kendi hikayemi anlatayım. Bebeğim 3. ayı doldurduğunda işe geri döndüğüm için sütümü sağıp eve bırakmakla ilk 6 ayı geçirdik.  Sonra ek gıdaya başladığında hem anne sütü hem de ek gıdalarla bir dönem daha devam ettik. Daha sonraları gündüz eve sütümü bırakmayı kestim ama geceleri devam ettim. İşte sorun tam bu noktada başladı. Gündüz anne memesi olmadan hayatını gayet iyi devam ettiren bebeğim eve adımımı atar atmaz memeeee diye ağlamaya başlıyor ve elimi yıkayıp üzerimi değiştirmeme bile izin vermiyordu. Basıyordu çığlığı! Zaman zaman beni anne değil de bir çift meme olarak gördüğünü bile düşündüm. Akşam bebeği emzirip uykuya yatırdıktan bilemedin bir ya da iki saat sonra uyanıp sabaha kadar 6-7 defa memeee diye ağlıyordu. Emzirip tekrar yatırmak ve yine uykuya dalmak derken toplamda en fazla 2-3 saat, o da kesintili şekilde uyuduğum sayısız geceler geçirdim. Her sabah eşime dün gece hiç uyumadım diyordum. O da artık bu işi hali yoluna koyman lazım diyordu. Koyayım ama nasıl? Memeyi vermediğim zaman gecenin bi yarısında bas bas bağırıyordu. 18. ayda memeden kesmeye kesin karar verdim. Nasıl yapacağımı doktorumuza sorduk. Acaba halk arasında yapılan klasik metodlarla mı (mesela meme ucuna ekşi veya acı bir şey sürmek, meme ucuna yara bandı yapıştırmak gibi)Doktorumuz hiçbirini tavsiye etmedi. En iyisi anne uzakta olduğu bir dönemde kesmek dedi. Tam bu esnada Allah yüzüme baktı, 19. ayda iş için yurtdışına bir seyahat yapmam gerekti. 5 gün uzakta olduğum dönemde babası da oğluşu alıp tatile gitti. Tatilde ilk gece zorlanmanın ve ağlamanın dışında ondan sonraki geceler kesintisiz uyumuş. Bu haberleri alınca çok sevindim. Bir buçuk sene sonra ilk kez deliksiz uyudum.  Bu arada göğüslerde sütün birikmesinden çok korkuyordum, süt düğümü olur mu, sonraki zamanlarda düğümlenen sütler kalır mı? diye.O yüzden duşta bol bol masaj yaptım.  Sütün geri gitmesi için ilaçlar varmış ama hormon içerikli olduğu için almak istemedim, sonuçta hormonlarla oynamak metabolizmayı bozabilirmiş, ayrıca meme kanserlerini hormonun aktive ettiği de söylentiler arasında.  Neyse gelelim oğluşla tekrar kavuşmamıza. 5 günlük ayrılıktan sonra gözüm yollarda babasıyla eve dönüşlerini bekledim. Hayatımda hiç birşey için bu kadar heyecanlandığımı hatırlamıyorum. Doğumundan beri ilk kez ayrı kalmıştık, hem de yaklaşık bir hafta. beni görünce ne yapacaktı? tekrar meme isteyecek miydi?

Bir Cevap Yazın

