Süt nasıl geri gider?

Garip bir şekilde, bebeğimden mesafe olarak uzak olduğumda fazla bir süt birikimi olmadı. Her gün birkaç kez duşun altında ılık suyla yaptığım masajla sorunsuz bir şekilde süt vermediğim ilk 5 günü atlattım. Ne zamanki bebeğimle tekrar kavuştuk göğüsler yine sütle dolmaya ve bu sefer ciddi ağrı yapmaya başladı. Eğer ağrı dayanılmaz hale gelseydi ve ateşim çıksaydı doktora gitmem gerektiğini biliyordum. Neyse ki ateş olmadı, ama göğüslerde ciddi şekilde sertlik ve ağrı başladı. Ben de ilaç kullanmadan neler yapılabilir araştırmaya başladım. Pek çok sağlık sorunu ile ilgili doğal tedavi yöntemlerini bilen ve bana meme ucu çatlağı için ayva çekirdeğini tavsiye eden eşimin çok sevdiğimiz halasının verdiği tavsiye bana zararsız geldi ve denemeye karar verdim.

Bebeği sütten kesince göğüslerde biriken sütün verdiği ağrı nasıl geçirilebilir?

Bir kuru soğan soyuluyor ve kırılıyor. (En geleneksel yöntemle yerde topukla kırmak istemezseniz ağır bir cisimle, vs. kırabilirsiniz) Soğanın en ortasındaki kısımları  alınıyor, her bir göğüsün ucuna kapak gibi koyuluyor, üzerine rahat bir sütyen giyiliyor, böylece soğanlar sürekli göğüs ucunda duruyor. Mümkün olduğunca uzun süre böyle tutuluyor. (Hatta nefret etmezseniz böyle yatılırsa daha iyi.) Sonra soğan eskiyince yenisiyle değiştiriliyor.

Bu yöntem elbette ki bilimsel değil ve itici gelebilir  (ayrıca iş yerinde iken uygulamaya uygun değil, koku açısından :)) (yine de tahmin edildiği kadar dışarı dayanılmaz bir koku vermiyor, kısa sürede yumuşadığı için acıtmıyor, rahatsızlık vermiyor,  suyu filan da akmıyor, ciddi bir leke yapmıyor, tabii ki sık sık duş almak gerekiyor-ki bu da süt birikmesini açmak için harika) ama KESINLIKLE ISE YARIYOR. Hatta ben “tamam düzeldi” diye soğanı koymaktan vazgeçtiğimde yine ağrım başladı. Tekrar soğanı koyduğumda ise ağrı azaldı. Zaten yaklaşık 10-15 gün sonra süt iyice azaldı, ağrılar da geçti. Ben yaptım pişman olmadım.

Bir Cevap Yazın

