Tüm Açıklığıyla Normal Doğum. Evet Kahramanım Ben!

Doğumhanenin kapısından çıktığımda avaz avaz “Kahramanım Ben!” diye bağırdığımı hatırlıyorum. Daha sonrasında hastane odasına gitmemle ilk emzirmem arasında birçok an kopuk çünkü epidural veya hiç bir anestezi almadığım halde doğumdan eni konu sarhoş olmuş şekilde çıktım. Demek kadınlarda nasıl özel bir hormon sistemi var ki hiç anestezi olmadan bile zaten bünye gerekli uyuşturmayı yapıyor.

Hamilelikte en çok kafayı taktığımız şeyler: Nasıl doğum yapacağım? Normal (doğal) doğum yaparsam çok canım acır mı? Dayanabilir miyim? gibi sorular oluyor. Ben de kendi doğum deneyimimi samimiyetle anne adaylarıyla paylaşarak bu soruları bir parçacık olsun yanıtlamış olacağımı düşünüyorum.

Şunu çok net söyleyebiliyorum ki, doğumun zor tarafı kesinlikle aktif doğum anı (doğurmak) değil. Yani filmlerde gördüğümüz o bağırış çığırışlı ıkınma ve doğum sahneleri çok abartılı. Zor olan doğumdan önce çekilen sancı. Sancı doğumdan doğuma değişiyor. Kimilerinde yalnızca birkaç saat, kimilerinde bir gün iki gün sürebiliyor. Kimilerinde çok ağrılı kimilerinde daha az ağrılı olabiliyor.

Ben sancıdan önce suyum geldiği için 39. hafta 2. günde hastaneye gittim ve doktorlarım doğumu yapay sancı vererek (yapay sancı: bir serumla beraber verilen ve doğumu başlatan oksitosin hormonu) başlattı.
Saat 13:30’da hastaneydim ve oksitosin verilmeye başlandı; akşamüzeri olduğunda sancılarım hala düzensizdi ve dayanılmaz bir ağrı yoktu, sadece çok kuvvetli bir regl sancısı gibi bir sancı ara ara gelip gidiyordu. Akşamüzeri 18:00 gibi sancılarım çok sıklaştı ve ağrı gerçekten şiddetlendi. Odamdan doğumhaneye götürülürken doktorumun adını bağırıp duruyordum. Doğumhaneye girdikten sonra herşey çok daha kolaylaştı. Doktorumun talimatlarını dinledim ve çok kısa bir sürede doğum gerçekleşti. Saat 20.30’da birtanecik oğluma kavuştum. Hayatımda hiçbirşeye bu kadar odaklandığımı ve konsantre olduğumu hatırlamıyorum. Bebeğimin de dünyaya gelmek için ne kadar çok çaba harcadığını hissedebiliyordum. Doğum doğal yolla yapıldığında tek başına annenin yaptığı bir şey değil, iki kişilik çok özel bir deneyime dönüşüyor.

Aktif doğum sırasında hissedilenin acı değil, çok ama çok büyük bir “baskı hissi” olduğunu söyleyebilirim.

Ancak bebeğim doğduktan sonra sevimsiz bir olay yaşadım, ne yazık ki bebek çıkmış ama plasenta (bebeğin eşi) çıkmamıştı.
Normalde bebeğin çıkmasından sonra plasenta da hemen ardından çıkar. Benimki çok nadir rastlanan bir durumdu. Yarım saat sonra rahim ağzı tekrar kapandığından ve plasenta anne içinde kesinlikle bırakılamayacağından (zehirleme ve şok yapıyor) doktorum manuel müdahaleyle çıkartmak zorunda kaldı ki bu beni gerçekten çok yıprattı. Çünkü son gücümü bebeğimi çıkartmak için harcamıştım. Ama bu çok nadir görülen bir olay olduğu için anne adaylarının bu konuda endişelenmesine kesinlikle gerek yok. Bebek çıkacak, bebeğin eşi de onunla birlikte çıkacak diye düşünmek yeterli.

Açıklıkla söyleyebilirim ki, benim doğumumda tüm doğum olayının yalnızca 2 saati zor geçti. Biz günümüz kadınlarının normal (doğal) doğum meselesini çok abarttığımızı düşünüyorum. Doğal, epiduralsiz ve anestezisiz bir doğum yaptığınızda, DOĞUM TEK BAŞINA YAPILAN BİRŞEY OLMUYOR. Bebeğinizin de dünyaya gelmek için ne kadar çaba harcadığını hissedebiliyorsunuz. Büyüdüğünde çocuğunuza “seni ben doğurdum” demek yerine “biz birlikte doğum yaşadık” diyebilmek çok güzel. Aradan 2 buçuk sene geçti ve “Bir daha doğal doğum yapar mıyım?” soruna evet diye cevap verebiliyorum. O halde o kadar da büyütülecek bir şey yokmuş.
Yoksa onca kadın ilk doğumdan sonra yeniden doğum yapar mıydı? Ben her kadının zaten dayanıklılık açısından kahraman olduğuna inanıyorum. Tüm doğum yapacaklara hem kolay hem de mutlulukla anımsayacakları bir doğum deneyimi diliyorum. Siz de doğum deneyimlerinizi ve anılarınızı burada yorum olarak paylaşırsanız eminim yeni anne olacaklara epey bir fikir verecektir.

Bir Cevap Yazın

