Bebek için en iyi güneş koruma yöntemleri

Artık herkesin hem fikir olduğu bir konu var. Kavurucu güneş ışınları çok zararlı. Hele bebekler ve çocuklar için son derece zararlı. Bunun gerçek olduğunu bizzat kendim yaşadım. Geçen sene cildimde ortaya çıkan ve zaman içinde değişiklik gösteren bir cilt lezyonu ne yazık ki yapılan patoloji incelemesi sonucu pek hoş bulunmadı ve alındı. Bunun sebebini doktorlara sorduğumda çok fazla güneşe maruz kalmak olduğunu söylediler. Oysa ki son 5 senedir kesinlikle güneş altında durmuyor ve yatıp güneşlenmiyordum. Doktorlar güneşe karşı cildimin toleransının bitmiş olduğunu bunun da daha önce aldığım fazla güneşten kaynaklandığını söylediler. Bebeğinizi nasıl güneşten koruyorsanız kendinizi de aynı hassasiyette güneşten korumalısınız dediler. Zaten bebeğimi güneşten korumam gerektiğini biliyordum bir de üstüne bu eklenince güneş koruması iyice gündemime girdi. Güneş koruyucularda bulunan Paraben vs. etken maddelerin cilt için zararlı olduğu konusundaki evrensel yeni bulgular, ünlü modellerin vs. güneş kremi karşıtı kampanyaları piyasada yaygın olarak satılan güneş koruyucu kremlere karşı güvenimi iyice azaltmıştı. Bu nedenle daha güvenli güneş koruyucular aramaya başladım.

Bebeğimi ilk yaz tatilinde tamamen doğal yağlardan oluşan İstanbul Etiler’deki Emine Koçer’in NEROLINN http://www.nerolinn.com doğal ürünler mağazasında satılan ve kimyasal olmayan içeriği olmayan özel bir organik yağ olan SUN KISS OIL ile korudum. Gerçekten de bu organik yağ sayesinde bebeğim hiç bir kızarıklık ve alerji yaşamadı.
nerolinn

Tabii ilk tatili hasarsız atlatmamızda babaannesinin bebeğim için diktiği şile bezinden uzun kollu beyaz gömlek ve pantalonun da payı çok. Denizde olmadığı her zaman bu kostümü giydirmeye dikkat ettik.
IMG_1944
Oğlumun 2. yaşında ise Mustela UVB 50+ güneş kremini denedim ve memnun kaldım. Gerçekten koruma konusunda iyi. Ancak bu ürünü NEROLINN’in organik yağı ile kesinlikle kıyaslayamam çünkü her ne kadar içinde paraben,parfüm, renklendirici madde olmasa da kimyasal koruyucular mevcut. Zaten ürünün arkasındaki içerik bölümünü okuduğunuzda bunu görebilirsiniz. doğrudan güneşe maruz kalmaktan iyidir elbette.
Ancak ilkinde spreyi yerine krem olanını aldığım için pişmanım. Bembeyaz kirece benzeyen krem o kadar yoğun ki çocuğun cildine sürdüğünüzde dağıtmanız neredeyse imkansız. Bu sefer sprey olanını aldım, sürümü çok daha kolay.
Bu krem olan:
mustela
Bu da sprey olan:
sprey
Mustela’nın güneş kreminden çok daha mükemmel olanı ise After Sun yani güneş sonrası spreyi. İnanılmaz ferahlatıcı, rahatlatıcı ve sürümü kolay. Kendim de bol bol kullandım, hatta yaz sonrasında bile vazgeçemedim cilt nemlendiricisi olarak kullandım. Özellikle annelerin kendi kullanımı için tavsiye ediyorum.
mustela-sprey
Daha fazla bilgi : http://www.mustela.com.tr/tr/main.html#/bebek-urunleri/gunes-koruma/solar-protection

Yine de sırf Etiler’e gidemediğimden dolayı temin edemediğim SUN KISS OIL hala aklımda olduğundan (her yıl oğlumun doğum gününü unutmadan kutlayan ve her zaman zarif ve sıcak yaklaşımını koruyan) Nerolinn Emine Hanımı aradım (0212 284 83 72) ve kargo ile adrese gönderim yapabildiklerini öğrendim. Bir iki gün içinde ürünüme kavuşabiliyorum🙂

Bütün bunlara ilave olarak en önemli güneş korumasının çocuk ya da büyük olsun çok güçlü güneş ışınlarının olduğu mevsimlerde ve yerlerde saat 11:30-16:00 arası hiç güneşe çıkmamak olduğunu aklımızdan çıkarmayalım.
Herkese iyi tatiller!

Bebek için en iyi güneş koruma yöntemleri” üzerine 2 düşünce

    • Nerolinn organik yağ bebek için mustela’dan daha iyi ama bir türlü etiler’e gidemedim ki🙂 Şile bezi de gerçekten yurdumuzun doğal harikalarından biri serin ferah ve hafif :)) eğer bu sene yine tatile çıkacaksanız liddy’e de dikelim

Bir Cevap Yazın

